Livrare gratuita pentru produsele existente in stoc
  1. Acasa
  2. /
  3. Blog
  4. /
  5. Fără categorie
  6. /
  7. Tehnica impasto și texturile reliefate pe pânză

Tehnica impasto și texturile reliefate pe pânză

Pentru cei ce doresc sa isi amenajeze locuintele, avantajele aduse de tablourile decorative realizate manual sunt multiple si variate, iar aici va pot lasa cateva exemple:

  • Unicitatea lucrarilor – Orice tablou “handmade”, chiar daca in unele cazuri este realizat in mai multe exemplare, acesta tot va contine mici diferente (uneori insesizabile) care vor oferi unicitate fiecarei piese;
  • Structura imposibil de reprodus prin printare – Realizarea manuala a tablourilor permite executia reliefata a anumitor modele.

Si lista beneficiilor poate continua, insa vreau sa va povestesc acum cate ceva despre metodele de reliefare ale picturilor, metode pe care si eu le folosesc de cele mai multe ori in realizarea lucrarilor mele.

 

Textura pe panza

Textura pe panza

Tehnica impasto este ușor vizibila atunci cand o piesa creata prin aceasta metoda este privita din lateral. Cand privim direct lucrarea, aceasta va avea umbre cu profunzimi  diferite, in functie de grosimea vopselei aplicate, realizandu-se o imagine  tridimensională a picturii, parca aducandu-se tabloul cu adevarat la viata.

Initial, acest efect era creat adesea doar cu vopsele de ulei, deoarece acestea sunt ceva mai consistente spre deosebire de vopselele acrilice. Totusi, utilizate in combinatie cu un mediu potrivit, acrilicele pot oferi un efect similar.

Tehnica impasto nu este o abordare moderna a picturii, devenind o tehnica obisnuita in secolul al XIX-lea.  Istoricii de arta noteaza ca tehnica a fost folosita inca din perioada Renasterii si Barocului de artisti precum Rembrandt, Titian si Rubens.

Dezvoltandu-se in functie de viziunea fiecarui artist, metoda reliefata a picturilor a ajuns in prezent sa fie explorata pana chiar la crearea imaginii de “pictura sculptata”.

Si putem folosi pentru executia acestor texturi o mare varietate de instrumente pe care le gasim in orice casa, in functie de imaginatia fiecaruia. De la spatule din bucatarie, diverse forme si instrumente pana la unelte pe care le gasim in magazinele de bricolaj.

Jackson Pollock (1912-1956), cunoscut pictor american, unul din exponenții majori ai expresionismului abstract, a spus: “I continue to get further away from the usual painter’s tools such as easel, palette, brushes, etc. I prefer sticks, trowels, knives and dripping fluid paint or a heavy impasto with sand, broken glass or other foreign matter added.”

-traducere: “Continuu sa ma indepartez de instrumentele obișnuite ale pictorului, cum ar fi sevalet, paleta, pensule etc. Prefer betisoarele, mistriile, cutitele si vopseaua fluida care picura sau un impasto greu cu nisip, sticla sparta sau alte materii straine adaugate”.

 

Tablou florar texturat

Realizarea texturii pe panza

Si pentru ca spuneam mai sus ca aceasta tehnica a ajuns sa imite destul de mult elemente arhitecturale, realizate pe panza sau pe panouri, si materialele cu care se realizeaza texturile au inceput sa devina uneori un subiect tabu, realizandu-se de fiecare artist dupa o reteta proprie sau imprumutata, verificata pentru a nu se desprinde sau a nu crapa in timp.

Aceste amestecuri contin de cele mai multe ori vopsea acrilica, lipici special, pasta de textura acrilica si o parte de ipsos de modelaj.

Pentru a rezista in timp, acest amestec (a carui reteta eu o prefer testata de specialisti si profesori pe perioade indelungate) se aplica in multiple straturi in functie de forma si grosimea dorita, niciodata un singur strat foarte gros, deoarece dupa uscare se pot ivi crapaturi inestetice. Bineinteles, fiecare strat aplicat trebuie lasat sa se usuce aproximativ 24 de ore inainte de executia urmatorului pas.

Tablou reliefat

Tablou reliefat

Uneori, in mare parte din cauza mediului si a temperaturii in care lucrarile sunt lasate in repaus, exista totusi riscul de a mai aparea cate o mica fisura. Acestea pot fi evitate daca tablourile se usuca intr-un mediu cu temperatura scazuta si nu foarte ventilat. Ideal ar fi ca din cand in cand sa se mai umezeasca usor cu un spray cu apa pentru a se incetini procesul de uscare.

Daca, totusi, acesti „intrusi” apar 😊 si nu fac parte din planul final dorit, putem rezolva destul de usor situatia aplicand un strat fin cu pensula umeda peste zona crapata pana aceasta se uniformizeaza. Apoi procesul trebuie reluat dupa fiecare uscare pana nivelarea devine placuta privirii.

Daca aceasta etapa a supravietuit uscarii finale, putem trece la aplicarea culorilor si a mediumurilor de sigilare, in functie de imaginatie.

Cu siguranta efectul final va fi unul modern, placut la atingere, autentic si magnetic pentru fiecare privitor.

Pentru texturi foarte grele recomand a se folosi panourile mdf ca si suport, deoarece panzele (in special cele cu dimensiuni foarte mari) nu vor suporta o greutate exagerata.

Tablou texturat copacul vietii

Astfel de produse texturate pe panza intinsa pe sasiu de lemn, cu o greutate mica spre medie, puteti regasi in stocul din magazinul meu online sau puteti vizualiza produsele realizate de catre mine in urma comenzilor personalizate.

Daca va doriti un astfel de tablou texturat,  va invit cu toata inima sa achizitionati direct de pe site iar pentru detalii suplimentare ma puteti gasi, oricand, la datele de contact afisate.

Cu drag,

Dana

 

Cum aplic foița metalică pe pânză

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.
Please enter a Comment.
Please enter your Name.
Please enter your Email.